torsdag 5 april 2012

Lektion 14 måndag eller fredag?

Idag var det viss fredag fast det var måndag.  Jag hörde någon säga i morse:
"Va skönt att det är fredag idag!"
Och då tänkte jag att hon har nog blivit galen och så tyckte jag lite synd om henne sen gick jag till kopieringsrummet. Fem timmar senare vi skulle ha lektion så stod det en lärare i klassrummet när jag kom in.
"Hej! Jag ska ha lektion här nu" sa jag.
"Nej, det tror jag inte" sa hon.
Jag gick ut och tittade på salsschemat och sa:
"Jo, jag ska ha psykologi här nu"
"Nej, sa hon. Det är fredag idag"
"Men det är väl måndag?" sa jag
"Nej, det är det inte, det är fredag. Ibland är det det på måndagar här på den här skolan, så här på våren."
"Jaha" sa jag. "Och hur vet man det då?"
"Ja det står i kalendariet" 
"Jaha det hade inte jag sett. Jag är lite ny här" sa jag. Och gick. 


Så så var det med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar